maandag 16 november 2009

Logboek Maandag 17 Nov 2009

Al een tijd niks geschreven. De reden is simpel. We werken op dit moment met assembla en ik doe daar mijn reports naar het team. Verder is het er gewoon ingeschoten. Stom weet ik.

Ik heb 2 weken geleden eindelijk het team eens allemaal bij elkaar laten werken. Ik ben geen projectleider maar ik vond dat het zo echt gewoon niet langer kon. Die dag ging het een stuk beter.

Er is veel gebeurd de afgelopen weken. De modells zijn nu bijna allemaal af en ze kunnen geimport worden met een soort van editor die onze programmer even gemaakt heeft.
Zelf neem ik de animatie voor mijn rekening. Dit betekende dat ik veel tijd moest besteden aan het riggen onder de knie krijgen maar ik snap nu hoe ik verder moet. Ik wacht nu op een character die ik kan riggen en animeren.

We hebben animaties proberen te importeren. Dit ging niet vlekkeloos maar op dat we animation clips apart kunnen afspelen zijn we er uit. Hopelijk hebben we woensdag ook door hoe je aparte frame delen kan aanroepen als clip.

Design wise is veel afgesloten. Helaas bleek de main mechanic (het verplaatsen van water duur lucht) problemen op te leveren. Dus we hebben het wat gelimiteerder gemaakt. De speler kan nu alleen op bepaalde plekken in het level zijn apparaat gebruiken om water van de ene naar de andere kant te pompen. Op zich veranderd er aan de puzzels niet zo veel maar het wordt allemaal iets makkelijker uit te vogelen.

Er is echter nog wel veel wat er moet veranderen aan het design document. Ik wou alleen voorkomen dat ik het te expansief maakt terwijl er eigenlijk weinig naar gekeken wordt. Ik heb dus ook vooral veel gecommuniceerd over het design tot nu toe. Ik moet het nu wel wat beter uit een zetten zodat de docenten goed inzicht heeft in wat het plan was.

Ook bepaald om het level design door martijn te laten schrijven. Dan kan ik me nu eerst op de hoofd mechanics richten. We moeten zoiezo allemaal een individueel deel schrijven. Dat hebben we vandaag ook eindelijk eens vastgesteld.

Vorige week woensdag trok emiel eindelijk aan de bel. Hij vond dat er te weinig gedaan was. Ik was het hier niet mee eens maar de boodschap was duidelijk. Er werdt gewoon te weinig naar hem gecommuniceerd. Omdat ik wou dat het deze week wel goed ging heb ik er op gehamerd dat we gelijk strakke deadlines moesten vaststellen en bepalen wat we deze week gaan laten zien. Dat was een stuk concreter en ik denk dat we woensdag ook eindelijk echt wat kunnen laten zien.

Dus er zit vaart in. Nu snel slapen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten