donderdag 15 oktober 2009

Donderdag: Paper playtesting

Ik had me vandaag helaas verslapen. Ik was de nacht er voor iets te enthousiast op zoek geweest naar artikelen over methoden van prototyping. Daar heb ik wel wat vruchten van geplukt. Zo heb ik een flowchart programma gevonden dat volgens mij erg flexibel en snel is om te gebruiken.

Irritatie
Op school barste Nicky (art lead en level designer van ons team)voor het eerst goed los. Hij vertelde dat hij zich er mateloos aan stoort dat Joost en Tom zo veel afwezig zijn. Hij vond het onduidelijk wat ze nou gingen doen en hij vond dat er teveel gesproken werdt en te weinig getest. Verder melde hij dat hij toch ook vakantie wil vieren en dus niet de hele vakantie aan het project wil werken. Kvind zelf dat hij dit niet zo tactvol op het blog later geplaatst heeft maar ik vind het wel goed dat hij laat merken wat hem dwars zit.

Ik heb het hem als backup project wat duidelijker kunnen maken wat Joost en Tom nou zouden gaan doen. Ook heb ik hem gemeld dat we vandaag gewoon zouden gaan playtesten en het design testen.

Tja het gaat niet lekker in het team maar het is goed om te zien dat het nu ook meer naar buiten komt. Hoe meer we laten merken dat we niet tevreden zijn over hoe het gaat hoe beter Joost zich hier op kan aanpassen lijkt me.

Playtesting:
Ik heb samen met Nicky en Martijn een eenvoudige versie van het level gemaakt op papier en ingekleurd met potloden met wat papieren onderdelen er bij. Dit heb ik samen met Nicky(martijn had een afspraak) laten playtesten door verschillende studenten van het 1e en 2e jaar.
Hier kwamen erg interessante resultaten uit. Zo bleek weinig echt te gaan spelen. In plaats daarvan werd er vooral vooruit gedacht en gevraagd wat als ik dat doe. Dus dat nemen we mee.

We hebben hier weer wat interessante punten uit kunnen halen. Dit komt te staan in het playtest verslag. Ik heb ook video's opgenomen zodat we er nog even goed naar kunnen kijken en Tom, Joost en Martijn de playtest ook kunnen zien.

Al met al een geslaagde dag waarin we meer inzicht hebben gekregen in hoe de speler ons spel ziet en wat er onduidelijk is voor de speler. Morgen playtesten we wat andere onderdelen van het level en dan gaan we vergelijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten