maandag 26 oktober 2009

Status report maandag 26.10.2009

Na een vakantie waarin ik vooral me heb voorbereid op de komende week heb ik vandaag met Nicky en Martijn afgesproken om het design te bespreken.

We waren van plan te usertesten maar besloten om toch eerst te kijken naar de resultaten van de laatste playtest en meer te bepalen waar de focus deze week naartoe moet gaan. We vonden vooral dat de sfeer nog veel duidelijkheid behoefde enzo.

Ik heb mede gedeeld dat ik me niet meer met projectleid taken ga bezighouden. Maar wel met designlead taken. Dus ik houd aparte design uren op een dag dat we playtesten en afgaand op die resultaten fine tunen etc. Zo kunnen we de rest van de dag onze andere taken voor het project uitvoeren (assets produceren).

Na de designmeeting hadden we een meeting met Joost en Tom over skype. Ging wat rommelig wat mij betreft en ik had liever hun op school gezien maar we kwamen er op zich wel uit.
Het is me nog erg onduidelijk hoe Joost de planning voor de productie periode nou voor zich ziet. We hadden de rollen al bepaald maar hij vroeg er toch naar. Wel vond ik het goed dat ie vroeg wat we kunnen en en hoe lang we daar over doen. Ik heb aangeven dat als ik iets anders moet doen dan designen en simpel modellen dat er altijd wat gewennings tijd moet zijn maar dat ik opzich de andere taken ( naast development) wel kan leren om te ondersteunen.
Maarja we hebben 5 weken productie dus als we het gewoon goed indelen dan kunnen we heel ver komen en alles netjes af hebben. En ondertussen kan het design nog aangepast worden wat mij betreft. Het is vooral belangrijk dat we de assets eerst produceren waarvan we zeker weten dat het geen weggegooide tijd achteraf blijkt.

Gelukkig hebben we vandaag via Skype van Tom de eerste voorbeelden in XNA kunnen zien. Ik was erg verheugd. Ik kan zijn framework zien en het zag er flexibel uit. Ik kan zo veel meer duidelijkheid krijgen over de mogelijkheden enzo. Heel fijn dus om eindelijk te zien en gezien de relatief korte tijd dat hij er mee bezig is geweest heb ik wel vertrouwen dat het qua dev goed gaat komen ^^.

Thuis nog een design meeting verslag getypt. Morgen weer verder met usertesten van level 2.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten